Opublikowano:

Zdrowe odżywianie – nie tylko w ciąży

zdrowie i sportCo poniektórzy twierdzą, iż życie jest za kruche, by jeść zdrowo. Inni wszelako narzucają sobie drakońskie diety i tylko wkurzają brakiem efektów lub tak zwanym efektem jojo. Rzeczywistość jest jednakże taka, że żeby zachować przyzwoitą budowę ciała nie trzeba się specjalnie starać. Wystarczy zmodyfikować parę nawyków i zacząć ćwiczyć.


Rzecz jasna jeśli ktoś oczekuje fenomenalnych efektów w odchudzaniu, lub z jakichś względów zależy mu na szybkiej redukcji wagi, wszystkie poniższe stwierdzenia stracą wartość. Nawet jednakże dietetycy nie rekomendują ambitnych diet. Szybkie chudnięcie potrafi także oznaczać pozbycie się z naszego ciała pożytecznych mikroelementów, a także zwykle kończy się równie nagłym powrotem do starej wagi. Co zatem należałoby zrobić? Przedyskutować własne nawyki żywieniowe oraz styl życia a także nakręcić na powolną utratę kilogramów. Nauczmy się cierpliwości. Jeżeli będziemy tracić na wadze 1 kilogram co miesiąc, może się to wydawać marnym efektem. Ale popatrzmy na to w dłuższej perspektywie. 1 kilogram co miesiąc to dwanaście kilogramów na rok. Natomiast to już – przyznacie – spektakularny wynik.

 

dużo owoców
Jedzmy owoce i jedzmy mniej. Zdrowa sylwetka przyjdzie sama.

Co więc powinno się zrobić? Przede wszystkim ograniczyć jedzenie. Ot i cała tajemnica. Można obrać sobie prostą zasadę – zacząć konsumować trzy czwarte swojej normalnej porcji. Wbrew pozorom nietrudno sobie wyimaginować, ile zjedlibyśmy w normalnej sytuacji. Nałóżmy sobie na talerz stosownie mniej. Nie będziemy chodzić głodni, natomiast wyniki okażą się zachwycające. Sprytnym trickiem wydaje się również spożywanie posiłków z mniejszych talerzy. Oszukamy nasz mózg i prędzej się najemy. Nauczmy się dodatkowo jeść wolniej. W naszym mózgu znajduje się specjalny ośrodek odpowiedzialny za sytość i aktywuje się on nie wcześniej niż po mniej więcej 15 minutach. To z tej przyczyny tak ciężko się najeść towarami z KFC. Pożeramy je w mgnieniu oka i sytość odczuwamy dopiero po zjedzeniu stanowczo za dużo…

Pożądane jest także poszukiwać oryginalnych smaków oraz dań. Internet pełen jest stron www z przepisami, w związku z tym znalezienie odpowiedniego, zdrowego przepisu to kwestia maksymalnie kilku minut pracy. Korzystajmy również z dobrodziejstw obecnych czasów. Tyle apetycznych dań można zamówić do domu. Niewątpliwie zamawianie jedzenia kojarzone jest z burgerami, gyrosem czy pozostałymi świństwami. Ale w końcu ile istnieje lokalizacji (przynajmniej w większych miastach), które proponują zdrowe bądź nawet wegańskie potrawy!

danie z warzywami
Orientalne dania są często bardzo zdrowe.

Należałoby zainteresować się choćby sushi. To jedno spośród moich ostatnich odkryć. Zdrowe danie, niespecjalnie kaloryczne, a jakie pyszne! Oczywiście wielu Polaków podchodzi wciąż do sushi raczej podejrzliwie. Gdzie złożyć zamówienie? Co jeśli będzie nieświeże? Które danie będzie najlepsze? Posiadam na to 2 proste sposoby. Po pierwsze – popytajmy przyjaciół. To zawsze najlepsza rekomendacja i pewność, iż będziemy zadowoleni. Po wtóre – czytajmy komentarze w internecie. Jeżeli dana lokalizacja na portalu typu „Pyszne” posiada masę ocen i średnią 4,7/5, po prostu musi być dobra w tym co robi. Parę opinii można podrobić, lecz nie tak dużą ilość. Ja mam paru dostawców, jakich bardzo lubię i powiem Wam szczerze – ani razu po sushi jeszcze mnie nawet brzuch nie rozbolał (a to u mnie częste). Nie mówiąc o jakichś poważniejszych powikłaniach. Naprawdę polecam ten posiłek.

dzieci grające w piłkę
Sport ponad wszystko!

Na koniec jeszcze jedna, równie ważna kwestia – uprawiajmy sport. Bez wątpliwości najlepsze efekty daje częste bieganie bądź pływanie. Dla dużej ilości ludzi to jednakże nuda. Bardzo dobrze to rozumiem. Lecz w końcu – podkreślam to po raz kolejny – żyjemy w XXI wieku i ogranicza nas tylko i wyłącznie wyobraźnia. Uwielbiasz koszykówkę? Znajdź w internecie ekipę do gry. Szukasz czegoś innego? Idź na squasha. Nie multiplikuj wymówek, tylko zacznij się ruszać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *